16 January 2017

Naik motor


MASA AKU UMUR LEWAT 20an
◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️

Gaji aku mula kerja di gomen rm1447 pada tahun 2000
Mula beli rumah pertama pada tahun 2003
3 tahun jugak untuk simpan duit deposit dan kos lawyer
Semangat sungguh nak mulakan miliki hartanah
Beli rumah di tempat jauh dari bandar
Lokasi bandar sungai buaya rawang selangor
Itu jer yang termampu buat masa tur
Nak beli kat area selayang pun tiada kemampuan
Perlu berjimat cermat
Masa tur pagi makan bekfes di rumah
Bawak bekal
Wife masakan
Anak sulong dah lahir
Wife mula berhenti kerja
Aku pergi kerja naik motor kriss ulang alik dari rawang ke kolumpo
Partime aku pernah buat: jual kain ela yang dah siap potong ... beli sekodi tauu ... korang tau ker sekodi tur apa ... aku beli di jalan tunku abdul rahman kolumpo ... aku jual ... ada yang diletakkan di wakil jualan/agent di opis opis ... kaedah bayaran ansuran 3 bulan ... dapat gaji aku kutip hutang ... ada buku kecik 555 tur ... ada jugak yang culas untuk bayo ... adatlah tur
Malu nak cakap
Tapi itulah realiti kehidupan
🙈🙈🙈
Pandanglah ceriter ini sebagai motivasi jika bermanfaat
Jangan lah pandang saya selepas 17 tahun berlalu (tahun 2000 sehingga 2017) ... sebab saya dah gemuk tembam skrang .... ahakkks
😄
Cer SHARE kan

Ir. AJAK
Hobi rumah busuk





No comments:

Post a Comment