24 July 2017

Rumah sangat busuk

VIDEO RUMAH BUSUK


Pagi monday blues nie

Kita tonton video lah yer

Semalam hari coti ahad saya datang ke rumah busuk kira kira jarak 2 marhalah dari rumah yang saya tinggal skrang nie

Keadaan rumah busuh ialah:

1. Tiada bumbung

2. Tiada tingkap 

3. Tiada pintu

4. Tiada tangga untuk ke tingkat atas

5. Keliling rumah semak samun

6. Lukisan conteng di dinding 

7. Dinding banyak yang retak

8. Dinding pagar dah rosak

9. Rewiring telah dicuri

10. Porch tinggal rangka sahaja

Saya sempat ambil video seluruh rumah busuk ini

Mesti korang suker tengok yer

Saya bercadang mahu mulakan kerja transformasi kan pada bulan ogos 2017 

Sedang membuat perancangan dan perbincangan dengan pihak kontraktor

Perbincangan yang lebih teliti

Tak sabo nak mulakan projek baru nie

Tadi jiran jiran pun ada datang tegur saya "awak beli rumah nie ker ... apa faedahnya ... dah tinggal rangka jer tur" ... saya jawab "InsyaAllah saya cuba usahakan sebaiknya untuk jadikan sebuah rumah kediaman ... sambil menguntum senyuman" ... (sebab nampak ada gegadis yang mengintai intai dari celah celah sebalik langsir tingkap rumah bersebelahan ... auwwwww😜)

Yuhuu😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


Nota:

Korang dah abis tonton tolong SHARE kan yer supaya boleh kenkawan lain tengok sama 


No comments:

Post a Comment