14 December 2017

Bukan cemerlang

ADAKAH ANDA ANAK YANG CEMERLANG AKADEMIK ?


Hebat:

Acapkali anak yang cemerlang akademik akan mendapat ucapan tahniah apabila menerima keputusan yang membanggakan 

Tahniah anda hebat !


Berhak terima ucapan tahniah:

Sedangkan anak yang kurang mendapat keputusan membanggakan ... kadangkala di cemuh dah dimarahi oleh ibu bapa ... adil kah tur !

Beri sokongan kepada mereka ... walaupun kurang hebat akademik ... mereka juga berhak menerima ucapan tahniah juga

Tahniah !

Mereka juga perlu diraikan kerana telah berusaha sebaiknya yang termampu


Prasangka:

Adakah ini sekadar prasangka saya sahaja

Atau

Memang realiti yang berlaku dalam suasana sekarang ini

Aduduuu 😀


Pandangan saya:

Pandangan saya mungkin agak terkebelakang

Saya ternampak macam bebanan anak anak belajar sekarang ini agak “stress” macam macam penilaian akademik atau penaksiran dilaksanakan

Mungkin untuk tujuan mewujudkan golongan yang hebat hebat belaker yer

Elok lah tur

Cuma saya rasa dan tengok pun “stress”


Apa pandangan korang:

Entah lah

Mungkin saya tersilap taksir gamak nyer

Memalam jemaat nie ... Yuhuu😀

Cer korang komen sket 

Dan bagi pandangan 

Hehehee 😀


Ir. AJAK


Nota:

SAYA BUKAN CEMERLANG AKADEMIK

Dari itu saya pun mencipta hobi

HOBI LAYAN HARTANAH RUMAH BUSUK

Alahaiiii 😀


No comments:

Post a Comment