31 December 2017

Gigi

SAYA “PENGECUT” JUMPA DOKTOR GIGI


Today 31 Disember 2017

Hari terakhir bagi kalendar tahun ini

Rutin tahunan saya pergi jumpa doktor gigi

Awal dari takwim biasa

Biasanya pada awal tahun baru pergi


Rutin tahunan ini 

Saya memang takut

Saya sangat gerun jumpa doktor gigi

Dari kecil saya takut

Sampai lah ke umur 43 tahu dah nie

Saya pengecut untuk jumpa doktor gigi

Tapi saya gagah kan jua untuk menjaga kesihatan


Pernah saya satu tahun yang terdahulu

Cabut gigi geraham bongsu yang melintang tumbuh di bawah gusi

Geraham tur langsung tak nampak pun

Dia tumbuh melintang dan langgar geraham yang sebelah

Buat minor pembedahan ... belah gusi ... cari geraham tur ... cabut kan gusi yang melintang tur ... bergoyang goyang kepala saya ... ada 2 batang berkeadaan begitur ... kiri kanan ... selang seminggu saya datang ke klinik ... kos pun agak tinggi ... jika tak silap lebih seribu untuk 2 kali datang tur ... berjam jugak lah doktor buat kerja tur ... doktor risau agar saya jangan pengsan ... pengalaman sungguh ... Allahuakbar 


Kali nie dah mula bawa kidos bersekali untuk check gigi dan scaling cuci gigi

Mereka pun takut gak

Tapi saya cuba pujuk

Padahal saya pun takut

Adoii ... jangan kutuk saya yer

Dengor kelentang kelentung alat alat doktor tur pun dah seram duduk kat luor bilik menunggu 

Kekadang bilik doktor sejuk dengan aircon plak tur


Korang ada berani ker jumpa doktor gigi ?

Cer citer sket pengalaman tur

😀


Ir. AJAK


No comments:

Post a Comment