30 December 2017

Cat

MENGECAT RUMAH BUSUK


Peranan:

Cat merupakan elemen yang sangat penting dalam rumah busuk 

Cat memainkan peranan untuk:

1. Mencantekkan dinding

2. Melindung dinding dari rosak


Pilihan:

Pilihan waarna cat juga perlu bersesuaian dan tepat

Pilihan warna ini agak subjektif sifatnya

Ada orang yang akan suka warna yang ini tapi tidak semestinya orang lai akan suka jugak

Lain lah yang rabun warna ... tiada pilihan lah yer


Harga:

Harga yang ditetapkan di pasaran agak berbeza

Harga kadangkala bergantung kepada faktor:

1. Jenama cat

2. Kuantiti yang dibeli

3. Kualiti juga berbeza

4. Jenis cat yang dalam bangunan atau di luar bangunan

5. Warna yang biasa atau yang pastel warna baru


Pilihan saya:

Pilihan warna saya ikut mood

Kekadang warna ini 

Kekadang warna itu

Kekadang saya minta pandangan wife

Kekadang saya minta pandangan kenkawan

Kekadang saya gabungkan jer

Kekadang ikut bajet gak ler

Memang tak tentu pilihan warna nie


Tahun 2018:

Selesai kan mengecat sebuah rumah hingga minggu depan

Ehhh minggu depan dah masuk tahun baru 2018

Selesai rumah ini ... akan beralih ke rumah busuk yang lain plak

Jadual dah tersusun untuk tahun 2018

Wow tak sabo nak penuhi jadual hobi hartanah rumah busuk untuk tahun 2018

Ohsem gitur

Yuhuu😀


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


No comments:

Post a Comment