31 December 2017

Diary 2017

DIARY 2017


1. Kerjaya: 

Mengekalkan kerjaya saya sebagai seorang Jurutera Awam Profesional Dengan Perakuan Amalan (Ir.)


2. Seminar:

Berpeluang untuk mengadakan seminar berkaitan hartanah rumah busuk bersama rakan SIT di seremban

Menerima jemputan speaker rumah busuk: mega sharing hartanah, usim, viva hartanah, kwsp, grand seminar sit

Dengan niat untuk berkongsi ilmu & pengalaman

Di samping mendidik anak bangsa serta membina networking


3. Rumah busuk:

Berpeluang untuk meneruskan hobi hartanah rumah busuk

Mewangikan beberapa unit rumah busuk:

1. January: rumah kluster 2 tingkat seremban

2. Mac: rumah teres unit tengah seremban

3. April: rumah teres unit tengah di bandar seremban

4. Mei: rumah teres unit tengah sikamat seremban

5. Julai: rumah semi d seremban

6. September: unit tepi rumah teres 2 tingkat di klang selangor 

7. November: rumah teres unit tengah sikamat seremban


4. Audit lhdn:

Dipanggil oleh pihak lembaga hasil dalam negeri buat kali ke 2 (kali pertama pada tahun 2015)

Pengalaman yang sangat berharga & gerun gak

Perlu membayar cukai tambahan sejumlah ber angka angka jugak lah

Kemudahan kiraan jadual RPGT ditarik balik bermula tahun 2011 ... pengecualian RM10k setiap kes hartanah juga di tarik balik ... adus seram!


5. Ikon lanai:

Berpeluang untuk menjadi ikon hartanah di ruangan lanai di akhbar sinar harian

Rasa seronok berpeluang masuk gambar di dada akhbar sebanyak 2 mukasurat 


6. Umrah ramadhan:

ALLAH swt izinkan saya untuk meminjam nikmat NYA untuk merasai berpuasa & sholat sunat tarawih di kota suci madinah & mekah


7. Holiday:

Meneruskan aktiviti tahunan saya bersama family untuk bonding & quality time sambil refresh idea rumah busuk

Kota london kali ke 3

Kota paris kali ke 2


8. Azam 2018:

Saya berazam untuk tahun 2018 bagi perkara berikut dengan berdoa izin dari NYA:

1. Istiqamah untuk terus memohon pengampunan dari ALLAH swt atas kekurangan saya sebagai hamba

2. Kekalkan semua aktiviti yang saya telah capai bagi tahun 2017 dan lakukan penambahbaikan ke arah lebih sempurna

3. Meneruskan aktiviti layan hobi hartanah rumah busuk


9. Menulis di facebook:

Berterusan berpeluang menulis di wall facebook berkaitan dengan tajuk rumah busuk dari saban hari ke saban hari untuk renungan dan tatapan lebih 23 ribu followers


10. Ukhwah silaturrahim:

Mencari ruang dan peluang untuk meneruskan ukhwah silaturrahim dengan semua insan di sekeliling saya

Moga ALLAH swt memanjangkan usia dan murah kan rezki kita semua 


11. Doa:

Berkat doa dan sokongan dari ibu, adik adik, isteri, anak anak & kenkawan kalian semua

Saya berada di tahap ini

Tanpa kalian semua siapalah saya ini

Kesyukuran dilafazkan Alhamdulillah 


12. Izin ALLAH:

Semua yang tercatat ini dengan izin dan aturan dari ALLAH swt jua

Saya dengan rasa rendah diri melafazkan setinggi tinggi kesyukuran Alhamdulillah 

Saya dengan penuh rasa rendah diri dan tawaduk memohon segala urusan dipermudahkan oleh ALLAH swt untuk perjuangan seterusnya 

InsyaAllah 

Aamiin


13. Nota:

Terus terang saya cakap

Tiada niat untuk berbangga dan riak atau ujub

Sekadar berkongsi cerita dan pengalaman 

Saya mohon maaf di atas segala kesilapan dan kelemahan diri saya dari hujung rambut hingga ke jari kaki di sepanjang kita mengenali


14. SELAMAT TAHUN BARU 2018

Saya mendoakan kejayaan kalian kenkawan semua

InsyaAllah 

Aamiin


Yuhuu satu kali 😀

Tagline:

Ingat rumah busuk

Ingat Ir. AJAK

Tapi 

Ir. AJAK tak busuk tau !


Catatan:

Ir. AJAK

Hobi rumah busuk 

31 Disember 2017


No comments:

Post a Comment