13 January 2016

Rumah busuk

AKU BERMULA DARI BAWAH
======================

Aku involve beli hartanah pertama pada tahun 2003 lagi
Sekitar 13 tahun yang lalu
Masa tur aku beli rumah subsale di bandar sungai buaya rawang selangor
Itulah permulaan aku dalam dunia hartanah
Aku pernah tulis entry ini pada coretan yang lalu ... Korang boleh scroll wall fb aku yer

Tahun tahun yang berlalu berikut nyer
Aku mula membeli rumah subsale dan rumah lelong 
Yang kebanyakan kondisi yang tidak boleh tinggal di dalam rumah itu
Kompom tak boleh duduk punyer
Maksud nyer rumah uzur atau "rumah busuk"
Aku cari idea dan kekuatan untuk proses membaik pulih
Aku jalan jalan di taman taman perumahan yang cantek untuk mencari idea
Upah pelukis pelan untuk membuat permohonan pelan kelulusan mengikut majlis perbandaran 
Apabila pelan kelulusan telah ada
Mulakan lah proses renovation
Lantik lah kontraktor yang korang biasa deal
Gambar itu adalah gambar sebenar salah satu rumah yang aku beli
Buruk kan kan
Aku renovation
Sekadar berkongsi ceriter pada lunch hour today
Waktu kerja tak bleh layan fb ... Nanti big bosss aku marah
Layan fb jap melalui hp aku
Sekadar melayan hobi hartanah jer
TQ ALLAH

Ir. AJAK

#layanhobi 

1 comment:

  1. assalamualaikum..tuan,sy n belajar dgn tuan bknaan rumah busuk..harap tuan boleh hubungi sy di 0124443771 (zaidi)

    ReplyDelete