17 January 2016

Kes hartanah yang rare

TRANSAKSI HARTANAH BERIKUT NYER
MEMANG KES YANG SANGAT RARE
=========================

Perjalanan transkasi hartanah di teruskan lagi
Dah bayor sebahagian deposit kepada pihak lawyer
Transfer melalui maybank2u jer
Kes ini memang rare kerana aku melalui pengalaman yang pertama
Walaupun bertahun tahun aku berada di dalam industri hartanah sebagai penggiat hartanah yang aktif
Kes nie memang rare
Memang rare
Kompom rare nyer
Aku berbincang dengan 
1. Pihak owner yang telah bankrap
2. Berbincang dengan pihak insolvensi
3. Berbincang dengan pihak public bank
4. Berbincang dengan pihak lawyer
Sangat sangat sukar untuk selesaikan kes ini
Niat aku satu jer ... Nak tolong makcik ini selesaikan kes dia ... Kes yang amat amat rumit
Aku kasihan dengan makcik ini walaupun aku hanya diperkenalkan oleh seseorang melalui aplikasi group telegram ... Aku amat amat simpati
Aku masih ingat lagi kata kata makcik tur "tolong makcik yer ... Selesaikan kes ini ... sebelum makcik meninggal dunia ... Makcik dah tua ... Sakit plak tur ... Ibu tunggal lagi ... Semua adik badik tak mahu tolong" ... Sambil menangis makcik tur merayu
Umur makcik ini telah melewati umur 60 tahun dan telah ada cucu
Aku sekadar berusaha untuk selesaikan walaupun agak rumit
Ini bukan transaksi hartanah yang straight forward
Sangat sangat baik untuk aku timba pengalaman
Ilmu nie sangat sangat berguna bagi aku ... Sangat sangat Valuable 
Sekadar ingin memberi manfaaat kepada yang memerlukan
Aku layan hobi hartanah jer
TQ ALLAH atas segala peluang

Ir. AJAK
Www.irajak.com

#layanhobi 

No comments:

Post a Comment