31 January 2016

Gentlemen ...

MENANG LELONG HARTANAH SEMI D
=============================


Sabtu malam minggu today
Lepas dinner bersamo family
Lepas sholat isyak
Selepas jam 9.30pm malam
Aku membuat temujanji dengan "bekas owner" rumah semi D
Aku menang lelong rumah semi D pada sekitar hujung tahun lepas
Aku sudah jelas kan bayaran penuh dalam tempoh 120 hari
Dah setel bayaran di bank dan sedang dalam proses di mahkamah
Keluasan tanah 4004 kaki persegi
Rumah berkeadaan masih berkeadaan baik dan sempurna
Kawasan yang matang dengan infra
Sekitar 5 minit dari kediaman aku skrang
Berhampiran dengan surau
Aku pergi jumpa "penghuni" rumah ini secara gentlemen
Ado sket perasaan berdebar ... Tapi hati perlu kental
Aku mahu mulakan deal dengan "bekas owner"
Aku mahu beliau dan family mengosongkan rumah
Aku berbincang dan berbincang dan berbincang dan terus berbincang
Kata sepakat dicapai
Beliau dan family akan mengosongkan rumah itu pada bulan febuary 2016 bulan depan
Betoi selewatnyer bulan depan
Aku dengan ikhlas memberi sumbangan RM empat angka untuk kos perpindahan
Yer betoi aku ikhlas untuk memberi sumbangan
Sejarah tercatat lagi pada malam ini
Aku berjaya deal dengan cara penuh hikmah dan tertib
Satu tindakan yang sukar aku lakukan
Pengalaman yang amat amat bermakner
Bukan mudah untuk sampai ke peringkat ini
Perlu ada sifat berani dan kental
Aku tak der back up "taekwando" ... Adusss
Moga ALLAH permudahkan urusan selanjutnyer
Malam minggu aku laksanakan "mission" ini ... Complete
Alhamdulillah amat bersyukur
TQ ALLAH

HOBI HARTANAH
Www.irajak.com

#layanhobi 

No comments:

Post a Comment