31 January 2016

Payment ke kontraktor

TRANSFER BAYARAN KE KONTRAKTOR
===============================

Ceriter malam tadi
Aku sebagai penggiat hartanah yang buat dari mula proses memiliki hartanah sampai lah ke melupus semula hartanah tersebut:
1. Aku beli sendiri samada dari lelong atau subsale
2. Jika beli dari direct owner ... Owner beri kepercayaan ... Aku buat proses transfer title secara sendiri ... Tidak melalui lawyer ... Aku boleh buat sendiri proses itu sehingga selesai ... Banyak kes dah aku handle
3. Jika beli hartanah melalui lawyer ... Aku akan bantu pihak lawyer untuk permudahkan urusan ... Almaklum jer lah ... Pihak lawyer lawyer nie kekadang sibuk bebenor ...
4. Aku repair dan renovation mengikut "tujuan hartanah tersebut" ... Aku monitor rapat rapat proses renovation ... Aku yang beri arahan kepada kontraktor ... Aku yang decor kasi cantek cantek ikut citarasa aku ... Kekadang aku nie "rare" sket ... Adus
5. Jika hartanah tersebut aku nak jual:
Aku sendiri yang iklan kan
Aku sendiri cari buyer
Aku sendiri tapis buyer
Aku sendiri yang akan tawarkan best price
Aku sendiri yang offer spesel diskaun
Aku sendiri yang offer insentif
Aku sendiri kekadang yang offer rebate
Aku sendiri yang terima deposit
Aku sendiri yang arahkan panel lawyer untuk sediakan perjanjian SnP
Aku sendiri yang bawak dokumen untuk SIGN ke buyer
Aku sendiri yang terangkan dokumen kepada buyer
Aku sendiri yang menjadik pemudah cara antara buyer dan lawyer
Aku sendiri sediakan dokumen berkaitan untuk proses transaksi hartanah (bab dapatkan dokumen ... Wife akan bantu)
Aku sendiri kekadang photostat dokumen kerana aku dah beli mesin photokopi sendiri
Aku sendiri yang push pihak lawyer untuk mempercetkan proses
Aku sendiri yang tanggung kos lawyer (ada kes buyer tak perlu bayar kes lawyer ... Aku yang support)
Memang aku suker timba pengalaman bab hartanah nie
Banyak selok belok dalam bab hartanah nie
Aku layan hobi hartanah jer
TQ ALLAH atas segala peluang

HOBI HARTANAH
Www.irajak.com

#layanhobi 

No comments:

Post a Comment