14 May 2018

Ustaz

MINTA BANTUAN “USTAZ” UNTUK RUMAH BUSUK


Perkara ini yang sering ditanya kepada saya

Saya tak pernah buat pendedahan secara  terbuka pun

Saya tidak mahu ada tanggapan yang negatif

Cuma kali ini saya ingin berkongsi sedikit cerita lah yer


Ada sebahagian rumah busuk yang ada “makhluk” Allah yang singgah/tinggal di situ

Kita tak boleh nak elak perkara ini kerana kekadang rumah busuk itu sudah lama kosong atau uzur yang menyeramkan ... hehehehe 😀

Korang jangan lah tanya plak bagaimana rupa parasnya yer ... tak tahu saya tur

Cuma kekadang saya tiada kemampuan untuk minta “mereka” kosongkan sesebuah rumah busuk itu


Maka saya akan minta bantuan dari “ustaz” yang lebih arif untuk melakukan sesuatu usaha:

  1. Ustaz laungkan Azan
  2. Uztaz bacakan ayat ayat Al Quran
  3. Minta “mereka” keluar bersama “ahli keluarga” dari rumah busuk untuk mencari tempat tinggal yang lain


Sekadar itu sahaja saya nak terangkan yer

Kita sekadar berusaha dan selebihnya kita berserah dan bergantung kepada Allah yer ... InsyaAllah ... Amin


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment