31 July 2019

Jiran

JIRAN JIRAN SETAMAN RUMAH SAYA


Ini citer malam tadi

Kekadang selepas sholat isyak

Saya akan lepak di mamak berhampiran

Pekena teh tarik

Bersama jiran jiran setaman rumah saya


Sambil borak borak kosong

Ada juga nasihat berguna yang boleh di ambil

Antara nasihat kepada saya yang muda ini:

  1. Masa muda kau jangan sia sia kan
  2. Selain dari cari harta dunia ... saham akhirat jangan dilupakan
  3. Silaturrahim antara kenkawan itu pun penting dijaga
  4. Apabila masuk umur pencen ... macam2 akan jadi kurang berbanding masa mudo mudo ... maka manfaat kan sebaiknya ...
  5. Antara topik lain: jangan nak mengatal nak pasang orang rumah baru ... kang dari hidup selesa teratur akan jadik haru biru tak tentu arah ... saya pun tak pandai nak jelaskan lelebih ... kahkahkah .... 😀


Ir. AJAK


Nota: sesekali kita lepak dengan orang yang lebih senior akan memberi manfaat ... takkan asyik nak lepak sembang dengan geng sesama umur jer kan kan kan 😀





No comments:

Post a Comment