15 July 2019

Maaf kan papa

PAPA Ir. AJAK KEPADA BABY IKAN KOI


Sekadar pengalaman nak berkongsi bab baby ikan koi

Ini kisah benar


Saya kemalangan n patah tangan kiri

2.5 bulan mc

Tidak upaya untuk cuci kolam filter ikan

Saya ada 3 kolam simen

Nak cuci kolam filter memang kena guna tangan n tenaga

Kerana untuk:

1. Buka paip air buang

2. angkat media filter

3. Penutup kayu atas kolam filter

4. Cuci guna paip air n berus sedikit dinding lantai


Saya minta bantuan wife n anak2

Tapi tidak mahu susahkan mereka setiap minggu cuci kolam filter pulak kan kan๐Ÿ˜€


Idea saya n saya buat boleh berkesan

Untuk kurangkan cuci 3 buah kolam filter saiz (6x4x2.5 n 2 buah 4x4x2.5)

1. Saya bagi makan ikan selang 1 hari ... puasa kan ikan sehari ... kasihan kepada ikan selama 2.5 bulan ... MAAF KAN PAPA YER baby ikan koi ... sedih๐Ÿ˜ข ... PAPA tak upaya n uzur ... PAPA terpaksa untuk kita terus survival (sekarang sudah kembali bagi makan 2/3 kali setiap hari ๐Ÿ˜€)

2. Papa tidak upaya cuci filter kerap ... papa WC 80% tanpa cuci kolam filter ... ini papa upaya buat kerana tidak melibatkan tenaga tangan kiri yang patah) ... at least air jernih sedikit supaya tidak keruh kotor sangat ... PAPA terpaksa bayar bil air lebih lah sket tapi tak per demi baby ikan koi


InsyaAllah mulai minggu depan ini

PAPA akan usahakan semula cuci 3 kolam filter setiap minggu sebagai rutin riadah yang menyihatkan 


Sekadar cerita hobi ikan koi


PAPA Ir. AJAK

Kepada baby ikan koi ๐Ÿ˜€





No comments:

Post a Comment