13 July 2019

Kereta saya

KERETA SAYA Ir. AJAK UNTUK TITIK PERMULAAN LAYAN RUMAH BUSUK PADA TAHUN 2002


Hari ini nak cerita sebahagian memori perjalanan kehidupan saya

Anak anak saya pun boleh baca 

Saya mahu imbau kembali memori kami sekeluarga 


Ini kereta ke 2 yang saya beli guna loan bank

Masa beli kereta iswara gear manual yang ini

Saya jual kereta kancil gear manual walaupun masih ada hutang bank

Ini cerita sekitar tahun 2002


Masa beli ini wife saya sarat mengandungkan anak sulung

Konon nak rasa selesa sewaktu bawa baby nanti

Nak sambut baby baru


Saya akui bab kereta ini

Saya memang beli guna loan bank

Actually sampai sekarang masih ada hutang kereta

Hutang silih berganti dengan kereta lain

Beli kereta lain akan jual kereta sedia ada

Hutang terus berjalan


Konon nya trade in

Hutang itu memang bebanan tetapi saya tidak dapat elakkan buat masa ini

Jika bercerita dengan orang pandai kewangan memang akan kena bebel

Namun saya dah anggap komitmen bayar hutang untuk kereta macam tidak dapat saya elekkan buat masa ini


Berbalik kepada kereta iswara ini

Kereta ini lah saya bawa ke sana dan ke sini titik permulaan untuk berjinak dengan hobi rumah busuk

Setahun kemudian pada tahun 2003 saya berpeluang untuk membeli 2 unit hartanah serentak iaitu 1 buah subsale dan 1 buah lagi undercon


Mereka yang pernah hadir ke seminar atau personal coaching saya mungkin pernah dengar cerita ini

Rumah yang undercon saya beli itu terbengkalai tidak siap sehingga Sekitar tahun 2012 gitur rasanya

Alkisahnya 😀

Yuhuu


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk 


#rumahbusuk


Nota: 

  1. Saya bab kereta ini malas nak kutuk orang beli kereta besar dan hebat kerana sebagai insan marhaen ini jikalau diizinkan Allah suatu masa nanti mesti ada rasa keinginan/naluri untuk memiliki sesuatu yang lebih baik ... tak kisah lah kereta jenis apa sekalipun ... jika kita tak mahu mungkin isteri/suami/anak yang mahu ... anyway itulah hakikat kehidupan ... tiada yang mustahil ... cari jer alasan untuk di miliki ... Ir. AJAK tidak mahu hipokrit ...Yuhuu 😀
  2. Saya tidak tahu siapa pemilik kereta iswara saya sekarang ini. Last sekali saya jual kepada usecar di seremban




No comments:

Post a Comment