20 July 2019

Konflik

TENGOK HUTAN YANG HIJAU


Lawat potensi lokasi ini

Hijau yang damai

Udara yang segar

Berada di hujung kampong

Jauh dari hiruk pikuk kota

Beratus kilometer jauh jarak dari seremban 

Awal subuh sudah gerak untuk sampai di sini


Actually ini situasi saya

Saya tidak dapat berfikir secara waras di lokasi ini

Banyak konflik dalam fikiran waktu ini:

  1. Nak bantu ummah yang dalam keadaan bermasalah
  2. Kepentingan peribadi sendiri
  3. Yang lebih utama saya terfikir ALLAH pilih saya untuk selesaikan situasi genting ini


Ya ALLAH aku mohon petunjuk dan hidayah serta ilham tentang perkara ini untuk diselesaikan dengan cara terbaek untuk aku selesaikan bagi membantu insan lain

Allahuakbar aku pasrah dengan situasi ini


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


Nota:

Mungkin ayat tulisan tunggang langgang

Tak dapat nak atur ayat bebaik

Sorry kenkawan 





No comments:

Post a Comment