05 July 2020

Santuni

RIADAH DI PAGI AHAD


Riadah di pagi ahad 

Sambil saya keluarkan peluh 

Santai santai sambil menikmati udara segar

Rumput pun tumbuh hijau tur

Alhamdulillah 


Saya sayangkan ikan di dalam kolam simen 

Ikan koi saya sihat 

Berenang cergas dalam kolam 


Pagi ini saya santuni mereka 

Saya bersihkan filter 

Filter bersih untuk menapis air dalam kolam


Ikan pun pun perlu disantuni jua

Saya bagi ikan 

Setiap kali bagi makan

Ikan akan menghiburkan saya 


Saya suka tengok ikan berselera makan 

Ikan sentuh jari saya 

Saya dapat pegang kepala ikan

Terasa nikmat sangat seolah oleh dapat berinteraksi dengan makhluk ALLAH swt ini


Macam ada keserasian 

Allahuakbar 

Terapi minda saya jua 

Panjang kan usia kami YA ALLAH swt


Saya pernah dengar Ustaz cakap

Bahawa ikan jua berzikir kepada ALLAH swt 

Saya tidak pasti bab itu 


Ir. AJAK




No comments:

Post a Comment