11 June 2017

7 sebab

7 SEBAB LAYAN RUMAH BUSUK


1. HARGA RUMAH BUSUK BAWAH MV:

Berpeluang untuk membeli rumah busuk di bawah harga pasaran

Kekadang berpeluang beli di bawah market value (MV) 20% hingga 50% 

Perlu usaha untuk carilah yer

Masih terbuka luas peluang itu di pasaran semasa


2. MENGUNTUNGKAN BELI RUMAH BUSUK:

Apabila berpeluang membeli rumah di bawah MV maka secara tidak langsung telah menguntungkan bakal pembelinya

Walaupun kekadang perlu mengeluarkan kos untuk baiki rumah busuk kepada keadaan sesuai untuk didiami tetapi masih pada paras yang menguntungkan 

Perlu belajar strategi yang betul dan tepat


3. DAPAT PILIH LOKASI STRATEGIK:

Peluang untuk memiliki rumah busuk ini ada di mana mana sahaja di taman-taman perumahan 

Maka kita berpeluang dapat memilih pada lokasi yang strategik

Malah lebih sesuai mengutamakan pada lokasi yang sudah matang pelbagai infra seperti sekolah dan sebagainya


4. BERNILAI RUMAH BUSUK INI:

Secara peribadi aku menggambarkan rumah busuk ini bernilai kerana mempunyai suatu nilai semasa di pasaran

Malah dari tinjauan aku sejak bertahun-tahun dahulu yang bergiat aktif dalam pasaran lelong memang jelas ketara menunjukkan penetapan harga rizab lelong memang telah naik

Harga rizab lelong pada tahun 2012 berbanding tahun 2017 adalah berbeza pada lokasi rumah di taman yang sama maka jelas terbukti harga rizab telah naik ikut MV semasa


5. BELI MELALUI LELONG & SUBSALE:

Kita berpeluang untuk beli rumah busuk dari pasaran lelong dan subsale

Pilih jer peluang yang ada

Malah jika ada rezki kita sewaktu untuk membeli secara subsale dapat peluang beli terus secara direct dengan owner rumah yang baik hati dan boleh runding tawar menawar untuk kurangkan harga rumah busuk

Bergantung kepada rezki memasinglah yer

Berdoa pada ALLAH agar kita perolehi peluang ini

Aku pernah dapat peluang ini suatu masa dahulu ... Alhamdulillah 


6. ISI MASA LAPANG:

Dengan pelbagai aktiviti rumah busuk akan mewujudkan suasana aku dapat mengisi masa lapang pada hujung minggu dan cuti rehat

Aktiviti mencari rumah rumah busuk

Aktiviti memikir cara untuk wangi kan rumah busuk

Aktiviti proses ubahsuai rumah busuk

Masa akan dimanfaatkan sepenuhnya


7. BERI MANFAAT KEPADA UMMAH:

Dengan peluang memiliki rumah busuk yang telah di wangi kan sepenuhnya

Kita transformasi kan rumah busuk kepada rumah wangi

Rumah yang telah sesuai untuk didiami akan memberi manfaat kepada orang ramai melalui cara menyewa sebuah rumah atau disewa sebuah bilik

Malah secara tidak langsung juga kita berpeluang untuk menjual rumah itu kepada kenkawan yang memerlukan rumah dengan cara permudahkan segala urusan jual/beli ... contohnya rendahkan jumlah bayaran deposit atau kita mengurangkan harga jualan rumah tersebut serendah yang mungkin


Aku yakin dengan potensi 7 sebab yang telah aku perjelaskan di atas akan membuka sedikit sebanyak ruang lingkup minda kenkawan untuk merebut peluang yang terbuka luas ini

Aku dedahkan potensi ini agar korang dapat mencipta peluang untuk memberi manfaat kepada orang lain jugak kerana aku tidak mampu untuk membuat sorang sorang tauu

Aku tidak anggap ini akan menutup peluang untuk diri aku apabila aku dedahkan perkara ini

Jika kita bersaing sesama pun ... aku anggap pesaingan yang sihat ler

Aku amat-amat yakin bahawa rezki ALLAH itu telah di tulis sejak azali lagi ... jika ada rezki aku tidak akan ke mana mana ... yang penting jangan putus asa untuk terus berusaha dan berdoa serta bertawakal kepada ALLAH sahaja 

Berkat doa di bulan Ramadhan kareem ini aku doakan korang jugak maju jaya yer ... InsyaAllah ... cer korang Aamin bersama-sama


Mohon SHARE kan tulisan ini setelah korang abis baca kepada kenkawan yang lain yer

Lenguh aku menaip di henpon nie tau ... panjang lebar buat bebel tur

Yuhuu😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


Nota: 

Gambar sebenar sebuah rumah busuk yang telah di wangi kan (ruang dapur)


No comments:

Post a Comment