13 June 2017

Kidos lawat rumah busuk

MENANG LELONG RUMAH BUSUK SEMALAM


Perasaan gembira semalam membawa ke pagi ini

Lafaz kesyukuran Alhamdulillah yang mampu ku lafazkan

Berkat doa dari kalian semua

.

.

Kidos pada semalam balik dari sekolah terus bertanyer kepada aku

Kidos: "Papa menang ker kalah"

Aku jawab: "Alhamdulillah menang"

Kidos: "Jom kiter pegi tengok rumah busuk"

Aku jawab: "tunggulah petang sket lepas asar ker... korang rehatlah dulu ... penat skolah pun tak abih lagi"

Bermakner kidos makin ambik tahu dan dah ader minat

Aku heppy dengan perkembangan kidos mula ambik tahu ceriter rumah busuk

Lewat petang semalam

Sebelum masuk waktu iftar

Kami sama sama pergi lawat ke rumah busuk

Ada 2 orang jiran bertanyer kabar apabila kami datang ke rumah busuk itu

Nampak nyer jiran jiran positif menyarankan agar cepat di wangikan agar rumah itu nampak lebih sempurna dan tidak mencacatkan pemandangan berhampiran rumah mereka

Aku jawab " saya kena carik modai untuk wangikan" ... sambil aku gelak kecil

.

.


Rumah busuk yang bakal menjadi milik aku nie berkeadaan:

Rumah yang tiada pintu

Rumah yang tiada tingkap

Rumah yang atap bocor sana sini

Rumah yang tandas tidak boleh digunakan 

Rumah yang terconteng di dinding

Rumah yang tidak berpagar

Rumah yang tidak punya bekalan elektrik

Rumah yang tidak punya bekalan air

Di belakang rumah yang semak samun

Memang serba serbi kekurangan beb

Mesti korang tengok pun seram ... erkkkk

Aku merancang untuk baiki rumah ini

Selewatnya pada hujung tahun ini

Jika diizinkan oleh NYA

InsyaAllah 

Korang jugak jangan berputus asa untuk terus memburu rumah busuk yer

Ambil inspirasi tau ! ! !

Yuhuu😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


 

No comments:

Post a Comment