13 January 2016

Modal pusingan ...

MODAL PUSINGAN
===============


Wsalam
Soalan yang baik dari awak rakan fb yang bertanyer ...
Saya cuber beri jawapan
Modal saya pada peringkat awal ada beberapa sumber utama:
1. Saya tutup akaun KWSP dan dapat modal
2. Saya jual rumah rumah saya dan bayar pinjaman bank ... Baki saya jadikan modal
3. Saya buat pinjaman personal loan di CIMB Islamic Bank dan Kuwait Finance House berjumlah RM375 ribu dengan ansuran bulanan sekitar RM3030 dan saya jadikan modal 
4. Sedikit simpanan saya jugak dijadikan modal
5. Kad kredit dengan had limit RM enam angka jugak kekadang dijadikan modal
7. Beberapa pembelian unit hartanah jugak melalui pembiayaan bank bank di malaysia
Maka jumlah modal terkumpul secara tunai memang RM enam angka jumlah keseluruhan nyer 
Dengan kecairan sebegini lah saya pusing modal bertahun tahun
Saya beli hartanah berbentuk rumah uzur melalui lelong atau subsales
Saya renovation
Saya jual sebahagian darinyer atau saya simpan untuk disewakan 
Di ulang ulang ulang proses transaksi hartanah dan lagi dan lagi sehinggalah kini
Maka jelas sumber modal pusingan yang saya perolehi
Sekadar melayan hobi hartanah jer
TQ ALLAH
Ir. AJAK
Www.irajak.com

#layanhobi 

No comments:

Post a Comment