26 March 2016

Cabaran

CABARAN RENOVATION RUMAH
=========================

Gambar jelas menunjuk kan BEFORE dan AFTER
Rumah yang di renovation lokasi di setapak kuala lumpur

Antara cabaran yang di hadapi:
1. Ruang kerja yang sangat terhad
Mahu meletakkan bahan binaan pun susah nak alih alihkan
2. Kerja pembinaan tidak boleh mengganggu jiran jiran sebelah kiri dan kanan
3. Gangguan dari jiran jiran yang senantiasa menyibuk untuk menjadik "mandor"
4. Peraturan yang ketat dari DBKL yang senantiasa perlu dipatuhi
5. Modal pusingan aliran tunai jugak kekadang menjadik masalah aku
Kontraktor perlu dibayar setiap minggu termasuk untuk membeli bahan bahan binaan
6. Kerja meruntuh dan membina semula rumah perlu sangat sangat berhati hati supaya tidak menjejaskan struktur rumah jiran di kiri dan kanan
7. Harga bahan binaan di kuala lumpur lebih tinggi sekitar 15% ke 20% berbanding beli di seremban
8. Di soromban aku dah jadik "abanglong kawasan" ... Tapi di kuala lumpur aku dah masuk kawasan "abanglong setapak" ... Adusss ... Korang jangan mintak aku explain lelebih yer ... Jika korang kurang paham boleh menonton ceriter "tailong" ... Hehehe😜

Aku heppy untuk mengutip pengalaman walaupun ada cabaran
Aku sekadar melayan hobi hartanah

No comments:

Post a Comment