19 March 2016

Pelabur hartanah makan gaji

PELABUR HARTAHAH TAK SEMESTI NYA PERLU BERHENTI KERJA DARI MAKAN GAJI
===============================

Aku masih bekerja makan gaji bulanan
Aku masih perlu punchcard in jam 8am pagi
Aku masih perlu punhcard out pada jam 5pm petang
Aku masih memiliki big boss di atas hirarki aku
Aku masih perlu mengikut arahan bekerja seharian di pejabat
Aku perlu mengikuti semua peraturan kerja
Aku bekerja 5 hari seminggu
Aku miliki coti rehat hujung minggu pada sabtu dan ahad
Aku punya cuti rehat tahunan 35 hari setahun
Cuti rehat terkumpul 150 hari telah dicukupkan kuota bagi GCR untuk waktu pencen kelak
Tak salahkan aku mahu menjadi penggiat hartanah
Malah aku kan hanya sekadar "melayan hobi hartanah" jer
Aku seorang pekerja makan gaji:
1. Aku punya slip gaji bulanan
2. Aku punya penyata pendapatan tahunan
3. Aku membayar cukai pendapatan secara ansuran bulanan
4. Wang gaji akan di bank in ke akaun maybank setiap bulan
5. Aku bekerja makan gaji sejak tahun 1998 lagi
Dengan status aku sebagai pekerja makan gaji maka boleh mendapat kan peluang untuk kemudahan bank bank:
1. Loan hartanah
2. Loan peribadi
3. Loan kereta
4. Kemudahan kad kredit
Malah di premis pinjaman berlesen pun boleh meminjam
Maka dengan status aku sebagai pekerja makan gaji memberi peluang kepada aku untuk menjadik seorang penggiat hartanah
Aku bayar cukai CKHT ke LHDN mengikut kes kes hartanah
Tak payah berhenti kerja pun boleh kan kan kan
Bukan nyer nak beli hartanah setiap hari pun
Kemudahan teknologi dah ada guna hp untuk call atau wasup jer:
1. Nak contact agen hartanah
2. Nak contact lawyer
3. Nak contact banker
4. Nak contact buyer
5. Nak contact owner
6. Nak contact kontraktor
7. Nak contact penyewa
8. Nak contact penyewa bilik sewa wanita
9. Nak contact cik mira pulzah (ehhhh dan dan jer ... Ada brani 😜😜😜)
Korang pun boleh lakukan perkara yang sama
Betoikan
Aku sekadar melayan hobi hartanah jer
TQ ALLAH atas peluang ini


No comments:

Post a Comment