21 August 2016

Harga kos rumah busuk

HARGA KOS RUMAH BUSUK
======================

Kerap jugak kenkawan bertanyer kepada aku
"Berapa harga kos rumah busuk"
Ermmmm ...
Aku modal tak besar beb
Hanya kos harga rumah busuk yang berharga Ringgit Malaysia: lima dan enam angka sahaja
Belum ada yang aku miliki rumah busuk yang berharga Ringgit Malaysia: tujuh angka
Tak tahu ler pulak pada masa yang akan datang
Apabila korang tanyer soalan tambahan pulak
"Berapa harga minimum rumah busuk"
Aku tak bleh nak jawab secara tepat soalan begini
Kerana harga rumah busuk bergantung kepada:
1. Lokasi rumah busuk
2. Saiz rumah busuk
3. Keadaan sediaada rumah busuk
4. Keluasan tanah pada rumah busuk
5. Status sediada tanah rumah busuk
6. Lot tengah atau end lot atau corner 
7. Bergantung jugak kepada infra sekitar rumah busuk
8. Bergantung jugak keadaan sekeliling rumah busuk itu
9. Rumah teres setingkat ker ... Rumah teres 2 tingkat ker ... Rumah cluster ker ... Rumah semi d ... Atau rumah banglo
Pemilihan harga rumah busuk bagi aku lah akan juga kekadang mengambil kira kos untuk renovation bagi wangi semerbak bunga ros
Kekadang "instinct" hati kecil aku jugak sangat sangat memainkan peranan walaupun harga rumah busuk itu murah dan tidak semestinya aku berminat untuk memiliki
Maner tau kekadang "ternampak" iras iras muka "hantu kak limah" di tepi jendela rumah busuk
Ahaksss
Pepagi coti ahad nie mood nak rilek rilek
Hehehee😄
Aku kan layan hobi hartanah jer

Ir. AJAK

No comments:

Post a Comment