11 February 2016

Borang ckht

BORANG CKHT UNTUK HARTANAH
===========================

Today akan mintak bantuan wife untuk pergi ke pejabat LHDN Seremban
Bagi tujuan hantar 3 kes
Semalam aku dah isi borang CKHT
Lenguh jugak jari jemari untuk mengisi borang tersebut
Aku dah sertakan dokumen dokumen yang berkaitan
Actually ini kerja pihak lawyer
Tapi aku nak berjimat sket
Jika bayar kepada lawyer sekitar rm300 ke rm500 bagi per transaksi
Maklum lah aku dah biasa buat dari dolu dolu lagi
Banyak kes dah terlibat maka aku isi sendiri dan hantar sendiri jer
Transaksi jual dan beli aku melibatkan banyak kes setiap tahun
Malah kekadang setiap bulan ada kes nyer
Minat yang mendalam dalam transaksi hartanah membuatkan aku minat untuk explore semua penjuru transaksi hartanah
Untuk pengiraan bayaran cukai CKHT 1A pun aku buat sendiri jer
Bayar cukai melalui online Maybank2u dan sertakan sekali sewaktu submit ke pejabat LHDN Seremban
Korang jangan risau ler ... tak perlu susah susah ... Ini kerja lawyer ... Bayo jer ... Hehehe
Aku sekadar melayan hobi hartanah

HOBI HARTANAH
Www.irajak.com

#layanhobi

No comments:

Post a Comment