20 February 2016

Semangat hartanah

MOTIVASI HARTANAH DAN SUMBER KEWANGAN
=====================

Nak layan hartanah:
Perlu selalur berangan angan
Perlu ada cita cita
Perlu ada azam yang kuat
Perlu ada semangat
Perlu ada usaha untuk mendapatkannyer
Perlu usaha menabung
Perlu usaha untuk berjimat jika perlu
Perlu untuk bersusah payah sket kekadang nyer
Lihat semangat sifu hartanah dan kewangan
Semua ceriter dalam wall pesbuk mereka
Mesti ada perkara perkara tersebut mereka bincang bincang kan dan mereka kupas habis habis
Pelbagai strategi yang mereka lakukan
Aku pun selalur skodeng wall pesbuk mereka
Aku sendiri pun masih membaca idea idea dia orang
Aku pun masih belajar dari masa ke semasa
Kekadang ilmu mereka hebat dari aku
Aku ceduk jer ilmu dari sifu
Aku tidak nafikan ilmu kewangan amat amat penting dalam melayan hobi hartanah
Tanpa asas asas ilmu kewangan ... Agak sukar untuk kehadapan dalam hartanah
Malah semangat motivasi yang tidak kenal erti jemu jugak akan menjadik kriteria aku untuk aku polow rapat rapat
Aku memang akan allocate masa untuk skodeng wall pesbuk mereka wahai sifu sifu ku:

1. Abang Ensem
2. Shafie Bustan
3. Khairul Ezuwan
4. Azizul Azli Ahmad
5. Mohd Yusof Ahmad
6. Faizal Yusof : semangat tuan saya pinjam
7. Shariza Abd Latif
8. Anis Hafiza
9. Mukaram M Jamin
Izin aku untuk membaca dan mengutip ilmu dari kalian semua
Aku hargai ilmu kalian
Memang sifu sifu terbae
Mereka senantiasa menceriakan minda aku untuk terus membaca dan menggarap pengalaman dan ilmu mereka
Aku sekadar melayan hobi hartanah jer


No comments:

Post a Comment