22 February 2016

Kongsi ilmu hartanah

KONGSI ILMU HARTANAH
====================

Pepagi monday blues nie
Kekadang mood memang lain sket
Mood monday blues kekadang malas sket pun ader
Nak citer aktiviti potang semalam ahad
Lepak di kedai mamak sambil pekena nescafe tarik
Lepak reramai dongan kenkawan dalam industri hartanah
Mereka jugak sifu sifu aku dalam hartanah
Mereka sangat aktif dalam porfolio hartanah
Mereka senantiasa positif minda bab bab hartanah
Mereka memang memberi inspirasi kepada aku selalur
Aku nie pemalu orang nyer ... Adus🙈🙈😜
Aku sempat kongsi kongsi kan ceriter:
1. Tahun bermula aku dengan hartanah pada tahun 2003 dengan pembelian hartanah pertama untuk 2 bijik serentak
2. Modal permulaan yang aku perolehi
3. Modal pusingan untuk aktiviti hartanah
4. Pembelian rumah underconstruction
5. Pembelian rumah subsale
6. Pembelian rumah lelong
7. Pembelian rumah "busuk" untuk tujuan renovation
8. Pembelian tanah lelong berstatus bangunan
9. Rumah rumah sewa
10. Bilik bilik sewa wanita di seremban www.biliksewaseremban.com
11.  Rumah sublet
12. Pembelian tanah status pertanian
13. Proses tukar status pertanian ke status kediaman lot banglo dengan geran individu
14. Kaedah yang aku gunakan untuk "memikat" pihak bank bagi lulus loan
15. Perkongsian ilmu berkaitan LHDN dan CKHT
16. Pengalaman aku proses sendiri untuk tukar nama geran hakmilik tanah melibatkan BORANG 14A
17. Pengalaman aku "special case direct deal bagi insolvensi yang melibatkan hartanah"
18. Pengalaman aku dalam kes renovation rumah
19. Pengalaman aku dalam melupuskan hartanah bagi memikat para pembeli
20. Pengalaman aku melakukan hobi transaksi hartanah secara santai "tidak terkejar kejar"
21. Pengalaman aku belajar ilmu hartanah secara sendiri sendiri melalui pembacaan dan praktikal on site
22. Hasrat aku untuk berkongsi ilmu hartanah dengan kenkawan pada suatu hari nanti ... Maybe melalui buku dan seminar
23. Aku berkongsi ceriter bahawa aku nie selalur berangan angan tentang bab hartanah sambil menonton ASTRO dengan kiddos
24. Aku jugak berkongsi minat dalam melayan hobi MELANCONG BERMUSAFIR DI BUMI CIPTAAN ALLAH dengan rezki hasil transaksi hartanah
25. Aku jugak berkongsi keseronokan melayan hobi nonton wayang dan soppink untuk "release tension" dari asyik berpikiran tentang bab hartanah jer
Aku lakukan sendiri transaksi di atas dengan di bantu wife tersayang
Aku sekadar berkongsi ceriter
Aku sekadar berkongsi pengalaman
Aku tiada niat untuk "riak diri"
Aku pohon maaf jika terkasar bahasa
Aku mohon ampun jika menyinggung perasaan kalian
TQ ALLAH

Harap kito boleh berkerjasama rapat rapat dalam industri hartanah dan ngeteh lagi ... InsyaAllah
1. Shariza Abd Latif
2. Mukaram M Jamin
3. Khairul Amal Mahmud
4. Encik Kamal

Jika ter inspirasi mohon share yer

No comments:

Post a Comment