10 February 2016

Rancang untuk renovation

RANCANG UNTUK RENOVATION
=========================


Ceriter potang semalam
Balik dari riadah
Aku sempat singgah di lokasi rumah lelong yang telah aku menang lelong
Aku dah panggil pelukis pelan untuk datang lawat tapak esok atau lusa
Aku dah arahkan pelukis pelan untuk design
Bagi tujuan untuk mendapatkan kelulusan pelan di Majlis Perbandaran Seremban
Kriteria yang perlu di rancang untuk renovation:
1. Penambahan porch kereta
2. Penambahan ruang tamu
3. Penambahan ruang dapur
4. Penambahan bilik bilik tidur
5. Penambahan bilik mandi dan tandas
6. Pemasangan tiles baru
7. Pemasangan plaster siling
8. Pemasangan table top dan kitchen kabinet
9. Pemasangan dinding batu pagar
10. Pemasangan pintu gate yang baru
11. Pemilihan warna cat
Aku selalur berangan angan untuk mendapatkan ilham
Aku selalur melihat rumah rumah orang lain untuk mendapatkan idea
Aku selalur melihat gambar gambar di internet untuk meniru
Inilah kaedah yang aku lakukan dalam melaksanakan renovation sebuah rumah
Aku sekadar melayan hobi hartanah jer
TQ ALLAH

HOBI HARTANAH
Www.irajak.com

#layanhobi 

Tolong share jika bermanfaat

No comments:

Post a Comment