25 February 2016

Memori diploma

MEMORI MENERIMA DIPLOMA
=======================

Pada tahun 1995
Masa umur aku 21 tahun
Menerima Diploma Kejuruteraan Awam Universiti Teknologi Malaysia Skudai Johor
Masa tur aku heppy dan amat teruja
Seorang anak kampong
Seorang budak kampong
Seorang pelajar yang biasa biasa jer
Seorang yang dikenali dengan budak nakal jugak
Keputusan SPM hanya melayakkan aku untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat diploma sahaja
Masa tur faktor kewangan jugak menjadik kekangan
Aku masih teringat arwah ayah ada "MEMINJAM DUIT" sket untuk membayar yuran semester dan membeli sedikit kelengkapan
Arwah ayah hanya seorang "PEKERJA POSMEN"
Aku bangga dengan arwah ayah ... Al Fatihah 
Aku sangat sangat bangga dengan emak jugak
Mereka bersusah payah untuk aku menjejak kaki ke menara gading
Segala kepayahan di harungi dengan penuh dedikasi
Aku bersyukur kerana ALLAH beri peluang kepada aku dengan pinjaman ini
Sungguh indah memori untuk di kenang
TQ ALLAH
Aamin

No comments:

Post a Comment